Komunikat
Zmiana sposobu logowania i autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r.
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (dalej "ustawa") dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniającej dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylającej dyrektywę 2007/64/WE (dalej "PSD2").
Przygotowania do wdrożenia silnego uwierzytelnienia wynikającego z Dyrektywy PSD2 PM Bank rozpoczął m.in. poprzez wycofanie od dnia 05.05.2019 r. jako środka autoryzacji - kodów jednorazowych w postaci listy haseł jednorazowych.Dostępną metodą autoryzacji złożonych przez Użytkowników systemu dyspozycji pozostał kod SMS.
Co zmieni się po 14 września 2019 r.:
- Logowanie do systemu Internet Banking i Firm@ - po 90 dniach od ostatniej poprawnej zmiany hasła do logowania, zostaniesz zobowiązany do:- zmiany obecnie używanego hasła lub
- do uwierzytelnienia obecnie używanego hasła.
 
- Sposób zatwierdzania wybranych dyspozycji złożonych w systemie Internet Banking i Firm@ poprzez wykorzystanie silnego uwierzytelnienia.
Silne uwierzytelnienie polega na dodaniu do dotychczas stosowanych metod autoryzacji dodatkowego elementu:
| Przed zmianą | Po zmianie | |
|---|---|---|
| IB | Kod sms | Kod sms + kod uwierzytelnienia | 
| Firm@ | Kod sms | Kod sms + kod uwierzytelnienia | 
| Certyfikat (własny lub wydany przez Bank z eTokenem) | Certyfikat + aplikacja nPodpis. | 
przy czym, czterocyfrowy kod uwierzytelnienia ustanowisz sam po zalogowaniu do bankowości internetowej.
W celu ułatwienia pierwszego logowania się do systemu od 14 września 2019 r. oraz ustanowienia kodu uwierzytelnienia prosimy o zapoznanie się z niżej opublikowanym opisem wprowadzanych zmian:
- Opis zmian związanych z wdrożeniem silnego uwierzytelnienia w systemie Internet Banking
- Opis zmian związanych z wdrożeniem silnego uwierzytelnienia w systemie Firm@
Aplikacja nPodpis jest do pobrania na stronie internetowej PM Banku w zakładce: Firmy/Rolnicy – Bankowość elektroniczna - Firm@
PM Bank będzie stosował silne uwierzytelnianie w przypadku, gdy płatnik będzie:
- uzyskiwał dostęp do swojego rachunku w trybie online;
- inicjował elektroniczną transakcję płatniczą;
- przeprowadzał czynność za pomocą kanału zdalnego, która może się wiązać z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
Zestaw działań Klienta w bankowości internetowej wymagających silnego uwierzytelnienia:
| Działania Klienta | Internet Banking | Firm@ | 
|---|---|---|
| logowanie | TAK 1) | TAK 1) | 
| dodawania kontrahenta | TAK | TAK | 
| dodawanie kontrahenta jako zaufanego | TAK | TAK | 
| modyfikacja i usuwanie kontrahenta | TAK | TAK | 
| modyfikacja parametrów wrażliwych (limitów/ rachunków itp.) | TAK | TAK | 
| dodawanie i modyfikacja przelewu zdefiniowanego | TAK | NIE | 
| wykonanie przelewu zdefiniowanego | TAK | NIE | 
| przelew zewnętrzny i wewnętrzny (oprócz na rachunki własne) | TAK | TAK | 
| przelew wewnętrzny na rachunki własne | NIE | NIE | 
| dyspozycje płatnicze(dla Firm@ będą to Autowypłaty) | TAK | TAK | 
| zakładanie i modyfikacja zleceń okresowych | TAK | TAK | 
| przeglądanie historii dalszej niż 90 dni | TAK | TAK | 
| aktywacja urządzeń mobilnych (w Firm@ także nPodpisu ) | TAK | TAK | 
| aktywacja kanałów dostępu | TAK | TAK | 
| importy | TAK | TAK | 
1) wymagane za pierwszym logowaniem oraz raz, co najmniej co 90 dni w innych przypadkach wystarczy sam login i hasło
Jesteśmy przekonani, że wprowadzane zmiany zapewnią jeszcze większe bezpieczeństwo środków deponowanych w PM Banku.
Dodatkowo, w trosce o bezpieczeństwo realizowanych przez Państwa transakcji płatniczych PM Bank wprowadził limity transakcyjne. Szczegóły w zakładce PSD2 - Limity transakcji.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
