Przejdź do głównej treści

Komunikat

Zmiana sposobu logowania i autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r.

Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (dalej "ustawa") dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniającej dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylającej dyrektywę 2007/64/WE (dalej "PSD2").

Przygotowania do wdrożenia silnego uwierzytelnienia wynikającego z Dyrektywy PSD2 PM Bank rozpoczął m.in. poprzez wycofanie od dnia 05.05.2019 r. jako środka autoryzacji - kodów jednorazowych w postaci listy haseł jednorazowych.Dostępną metodą autoryzacji złożonych przez Użytkowników systemu dyspozycji pozostał kod SMS.

Co zmieni się po 14 września 2019 r.:

  • Logowanie do systemu Internet Banking i Firm@ - po 90 dniach od ostatniej poprawnej zmiany hasła do logowania, zostaniesz zobowiązany do:
    1. zmiany obecnie używanego hasła  lub
    2. do uwierzytelnienia obecnie używanego hasła.
    z użyciem silnego uwierzytelnienia.
  • Sposób zatwierdzania wybranych dyspozycji złożonych w systemie Internet Banking i Firm@ poprzez wykorzystanie silnego uwierzytelnienia.

Silne uwierzytelnienie polega na dodaniu do dotychczas stosowanych metod autoryzacji dodatkowego elementu:

 

Przed zmianą

Po zmianie

IB

Kod sms

Kod sms + kod uwierzytelnienia

Firm@

Kod sms

Kod sms + kod uwierzytelnienia

Certyfikat (własny lub wydany przez Bank z eTokenem)

Certyfikat + aplikacja nPodpis.

przy czym, czterocyfrowy kod uwierzytelnienia ustanowisz sam po zalogowaniu do bankowości internetowej.

W celu ułatwienia pierwszego logowania się do systemu od 14 września 2019 r. oraz ustanowienia kodu uwierzytelnienia prosimy o zapoznanie się z niżej opublikowanym opisem wprowadzanych zmian:

  • Aplikacja nPodpis jest do pobrania w zakładce: Firmy/Rolnicy – Bankowość elektroniczna - Firm@.

PM Bank będzie stosował silne uwierzytelnianie w przypadku, gdy płatnik będzie:

  • uzyskiwał dostęp do swojego rachunku w trybie online;
  • inicjował elektroniczną transakcję płatniczą;
  • przeprowadzał czynność za pomocą kanału zdalnego, która może się wiązać z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.

Zestaw działań Klienta w bankowości internetowej wymagających silnego uwierzytelnienia:

Działania Klienta

Internet Banking

Firm@

logowanie

TAK 1)

TAK 1)

dodawania kontrahenta

TAK

TAK

dodawanie kontrahenta jako zaufanego

TAK

TAK

modyfikacja i usuwanie kontrahenta

TAK

TAK

modyfikacja parametrów wrażliwych (limitów/ rachunków itp.)

TAK

TAK

dodawanie i modyfikacja przelewu zdefiniowanego

TAK

NIE

wykonanie przelewu zdefiniowanego

TAK

NIE

przelew zewnętrzny i wewnętrzny (oprócz na rachunki własne)

TAK

TAK

przelew wewnętrzny na rachunki własne

NIE

NIE

dyspozycje płatnicze (dla Firm@ będą to Autowypłaty)

TAK

TAK

zakładanie i modyfikacja zleceń okresowych

TAK

TAK

przeglądanie historii dalszej niż 90 dni

TAK

TAK

aktywacja urządzeń mobilnych (w Firm@ także nPodpisu)

TAK

TAK

aktywacja kanałów dostępu

TAK

TAK

importy

TAK

TAK

1) wymagane za pierwszym logowaniem oraz raz, co najmniej co 90 dni w innych przypadkach wystarczy sam login i hasło

Dodatkowo, w trosce o bezpieczeństwo realizowanych przez Państwa transakcji płatniczych PM Bank wprowadził limity transakcyjne. Szczegóły w zakładce „Limity transakcji”.

Oddział w Białymstoku

Bankomat 24h
ul. Suraska 3A, 15-093 Białystok, podlaskie

Godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 8.00-16.45

Dyrektor tel. 85 678-57-85
Sala operacyjna tel. 85 662-34-84, 85 748-93-12, 85 678-57-86
Kredyty podmioty gospodarcze tel. 85 653-88-65, 85 664-32-01

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czlowiek na wozku  Dostępne dla osób poruszających się na wózkach

Czlowiek na wozku z asystentem Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Migajace raczki Zdalna obsługa w polskim języku migowym (PJM)

Petla indukcyjna Pętla indukcyjna

Pies asystujacy Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem

Przystanek komunikacji publiczne W pobliżu przystanek komunikacji publicznej

Parking Parking

Parking i koperta Parking z wyznaczonym miejscem dla osób z niepełnosprawnościami

Oddział w Ełku

Bankomat 24h
ul. Słowackiego 21A, 19-300 Ełk, warmińsko-mazurskie

Godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 8.30-16.15

Dyrektor tel. 87 610-46-43
Sala operacyjna tel. 87 610-12-16, 87 610-46-42
Kredyty podmioty gospodarcze tel. 87 621-38-09

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czlowiek na wozku Dostępne dla osób poruszających się na wózkach

Czlowiek na wozku z asystentem Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Migajace raczki  Zdalna obsługa w polskim języku migowym (PJM)

Petla indukcyjna  Pętla indukcyjna

Pies asystujacy  Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem

Parking Parking 

Oddział w Zabłudowie

Bankomat 24h
ul. Surażska 2,16-060 Zabłudów, podlaskie

Godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 8.00-16.45

Dyrektor tel. 85 717-07-00
Sala operacyjna tel. 85 717-09-07, 85 717-09-08
Kredyty tel. 85 653-92-97, 85 718-86-89, 85 653-92-57

adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czlowiek na wozku  Dostępne dla osób poruszających się na wózkach

Czlowiek na wozku z asystentem Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Migajace raczki Zdalna obsługa w polskim języku migowym (PJM)

Petla indukcyjna Pętla indukcyjna

Pies asystujacy  Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem

Przystanek komunikacji publiczne  W pobliżu przystanek komunikacji publicznej

Parking Parking 

Filia w Białymstoku

Bankomat 24h
ul. Jurowiecka 1 lok. 0.41, 15-101 Białystok, podlaskie

Godziny otwarcia: poniedziałek – piątek 8.30-16.15

tel. 85 654-59-01, 85 664-32-75, 85 710-34-40
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czlowiek na wozku Dostępne dla osób poruszających się na wózkach

Czlowiek na wozku z asystentem Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Migajace raczki Zdalna obsługa w polskim języku migowym (PJM)

Petla indukcyjna Pętla indukcyjna

Pies asystujacy Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem

Przystanek komunikacji publiczne W pobliżu przystanek komunikacji publicznej

 

SIEDZIBA BANKU

ul. Surażska 2
16-060 Zabłudów
podlaskie

Czlowiek na wozku  Dostępne dla osób poruszających się na wózkach

Czlowiek na wozku z asystentem Dostępne dla osób poruszających się na wózkach z asystą

Migajace raczki Zdalna obsługa w polskim języku migowym (PJM)

Petla indukcyjna Pętla indukcyjna

Pies asystujacy  Możliwość wejścia z psem asystującym/przewodnikiem

Przystanek komunikacji publiczne  W pobliżu przystanek komunikacji publicznej

Parking Parking 

CENTRALA BANKU

ul. Suraska 3A
15-093 Białystok
podlaskie

Sekretariat
tel. 85 678 57 70
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Adres Doręczeń Elektronicznych
AE:PL-18116-51994-JBHAA-36