Komunikat
Zmiana sposobu logowania i autoryzacji transakcji w bankowości elektronicznej od 14 września 2019 r.
Ustawa z dnia 10 maja 2018 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (dalej "ustawa") dokonała wdrożenia do prawa krajowego przepisów dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. w sprawie usług płatniczych w ramach rynku wewnętrznego, zmieniającej dyrektywy 2002/65/WE, 2009/110/WE, 2013/36/UE i rozporządzenie (UE) nr 1093/2010 oraz uchylającej dyrektywę 2007/64/WE (dalej "PSD2").
Przygotowania do wdrożenia silnego uwierzytelnienia wynikającego z Dyrektywy PSD2 PM Bank rozpoczął m.in. poprzez wycofanie od dnia 05.05.2019 r. jako środka autoryzacji - kodów jednorazowych w postaci listy haseł jednorazowych.Dostępną metodą autoryzacji złożonych przez Użytkowników systemu dyspozycji pozostał kod SMS.
Co zmieni się po 14 września 2019 r.:
- Logowanie do systemu Internet Banking i Firm@ - po 90 dniach od ostatniej poprawnej zmiany hasła do logowania, zostaniesz zobowiązany do:
- zmiany obecnie używanego hasła lub
 - do uwierzytelnienia obecnie używanego hasła.
 
 
- Sposób zatwierdzania wybranych dyspozycji złożonych w systemie Internet Banking i Firm@ poprzez wykorzystanie silnego uwierzytelnienia.
 
Silne uwierzytelnienie polega na dodaniu do dotychczas stosowanych metod autoryzacji dodatkowego elementu:
| 
 Przed zmianą  | 
 Po zmianie  | |
|---|---|---|
| 
 IB  | 
 Kod sms  | 
 Kod sms + kod uwierzytelnienia  | 
| 
 Firm@  | 
 Kod sms  | 
 Kod sms + kod uwierzytelnienia  | 
| 
 Certyfikat (własny lub wydany przez Bank z eTokenem)  | 
 Certyfikat + aplikacja nPodpis.  | 
przy czym, czterocyfrowy kod uwierzytelnienia ustanowisz sam po zalogowaniu do bankowości internetowej.
W celu ułatwienia pierwszego logowania się do systemu od 14 września 2019 r. oraz ustanowienia kodu uwierzytelnienia prosimy o zapoznanie się z niżej opublikowanym opisem wprowadzanych zmian:
- Opis zmian związanych z wdrożeniem silnego uwierzytelnienia w systemie Internet Banking
 - Opis zmian związanych z wdrożeniem silnego uwierzytelnienia w systemie Firm@
 
Aplikacja nPodpis jest do pobrania na stronie internetowej PM Banku w zakładce: Firmy/Rolnicy – Bankowość elektroniczna - Firm@
PM Bank będzie stosował silne uwierzytelnianie w przypadku, gdy płatnik będzie:
- uzyskiwał dostęp do swojego rachunku w trybie online;
 - inicjował elektroniczną transakcję płatniczą;
 - przeprowadzał czynność za pomocą kanału zdalnego, która może się wiązać z ryzykiem oszustwa płatniczego lub innych nadużyć.
 
Zestaw działań Klienta w bankowości internetowej wymagających silnego uwierzytelnienia:
| 
 Działania Klienta  | 
 Internet Banking  | 
 Firm@  | 
|---|---|---|
| 
 logowanie  | 
 TAK 1)  | 
 TAK 1)  | 
| 
 dodawania kontrahenta  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 dodawanie kontrahenta jako zaufanego  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 modyfikacja i usuwanie kontrahenta  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 modyfikacja parametrów wrażliwych (limitów/ rachunków itp.)  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 dodawanie i modyfikacja przelewu zdefiniowanego  | 
 TAK  | 
 NIE  | 
| 
 wykonanie przelewu zdefiniowanego  | 
 TAK  | 
 NIE  | 
| 
 przelew zewnętrzny i wewnętrzny (oprócz na rachunki własne)  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 przelew wewnętrzny na rachunki własne  | 
 NIE  | 
 NIE  | 
| 
 dyspozycje płatnicze(dla Firm@ będą to Autowypłaty)  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 zakładanie i modyfikacja zleceń okresowych  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 przeglądanie historii dalszej niż 90 dni  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 aktywacja urządzeń mobilnych (w Firm@ także nPodpisu )  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 aktywacja kanałów dostępu  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
| 
 importy  | 
 TAK  | 
 TAK  | 
1) wymagane za pierwszym logowaniem oraz raz, co najmniej co 90 dni w innych przypadkach wystarczy sam login i hasło
Jesteśmy przekonani, że wprowadzane zmiany zapewnią jeszcze większe bezpieczeństwo środków deponowanych w PM Banku.
Dodatkowo, w trosce o bezpieczeństwo realizowanych przez Państwa transakcji płatniczych PM Bank wprowadził limity transakcyjne. Szczegóły w zakładce PSD2 - Limity transakcji.