Skip to main content

Komunikat_Tarcza Finansowa

24-11-2020

Uprzejmie przypominamy, że Przedsiębiorcy, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju zobowiązani są do przedstawienia w terminie do 31 grudnia 2020 r., dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy, w celu weryfikacji przez Bank.

Wariant 1:

W przypadku, gdy Umowa została podpisana przez osobę umocowaną, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu/pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub
  • wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Wariant 2:

W sytuacji, gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

W/w dokumenty tj. Pełnomocnictwo albo Oświadczenie, należy opatrzyć podpisem kwalifikowanym elektronicznym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

  1. Pełnomocnictwo musi być opatrzone datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych.W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;
  2. Oświadczenie musi zostać wystawione po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono pełnomocnictwa osobie wnioskującej. Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według Krajowego Rejestru Sądowego lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo pełnomocnik.

Zarówno Pełnomocnictwo jak i Oświadczenie należy przedłożyć wraz z aktualnym/ pełnym odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub wydrukiem z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:

  1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:
    • na adres mailowy
  2. W przypadku dokumentacji z podpisami notarialnie poświadczonymi (Pełnomocnictwo, Oświadczenie):
    • osobiście w placówce Banku
    • przesłać pocztą na adres Banku

W przypadku odpisu z KRS lub wydruku z CEIDG o których mowa w obu wariantach, Bank samodzielnie pobierze w/w dokumenty z odpowiednich stron internetowych a Klient potwierdzi na przygotowanym przez Bank formularzu że dane zawarte w dokumentach są prawdziwe oraz wyrazi zgodę na przekazanie dokumentów do PFR. W tym celu niezbędny jest kontakt osobisty z placówką Banku.

Poniżej wykaz adresów do kontaktu z Bankiem:

Klienci Oddziału i Filii w Białymstoku oraz Oddziału w Czarnej Białostockiej

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Białymstoku, ul. Suraska 3A, 15-093 Białystok

Klienci Oddziału w Ełku

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Ełku, ul. Słowackiego 21A, 19-300 Ełk

Klienci Oddziału w Zabłudowie

  • mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • osobiście/ pocztą na adres: PM Bank Oddział w Zabłudowie, ul. Surażska 2, 16-060 Zabłudów

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

Do pobrania:

Znajdziesz nas też tutaj