Płatności BLIK

 Blik wzki

 Co to jest BLIK?

BLIK to popularny sposób płatności dostępny w aplikacji mobilnej Nasz Bank. 

Kto może korzystać z BLIKa?

Z usługi mogą korzystać Klienci, którzy:

  • są posiadaczami konta osobistego w PM Banku lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku
  • posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną Nasz Bank

Dzięki usłudze BLIK możesz:

  • szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania  jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji Nasz Bank wygenerujesz sześciocfrywo kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję
  • wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej

Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?

Wszystkie limity dla pojedynczej transakcji przy użyciu płatności BLIK mają domyślną wartość 500 zł. W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych logując się do systemu Inetrnet Banking. Maksymalne limity dla pojedynczej płatności BLIK ustanowione przez Bank wynoszą odpowiednio:

  • 5.000,00 zł - dla transakcji gotówkowej (wypłata w bankomacie)
  • 5.000,00 zł - dla transakcji bezgotówkowej, w tym transakcji internetowej

Gdzie i jak korzystać z usług BLIK ?  

  • Wypłaty z bankomatu bez karty

W celu wypłaty w bankomacie należy wybrać metodę wypłaty środków BLIK, a w Aplikacji mobilnej Nasz Bank wygenerować kod BLIK, przepisać go na klawiaturze bankomatu, a następnie zatwierdzić operację na ekranie telefonu. Wysyłając kod BLIK innej osobie, można również przekazać środki osobie znajdującej się w innym miejscu, np. dziecku lub znajomemu. 

  • Płatności w sklepie stacjonarnym

Aby dokonać płatności w sklepie należy poinformować sprzedawcę o wyborze tej opcji, przejść do Aplikacji mobilnej Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na terminalu płatniczym, a następnie zatwierdzić transakcję w aplikacji. Dzięki takiej formie płatności klient zyskuje nie tylko czas, ale także poczucie bezpieczeństwa i możliwość dodatkowej weryfikacji transakcji na ekranie telefonu. 

  • Płatności w sklepie internetowym

Aby dokonać transakcji w sklepie internetowym, wystarczy włączyć Aplikację mobilną Nasz Bank, wygenerować kod BLIK, wprowadzić go na stronie sklepu i zatwierdzić. Czynności te są znacznie szybsze i wygodniejsze, niż logowanie do banku i ręczne autoryzowanie płatności. Dodatkowo klient ma możliwość weryfikacji transakcji na ekranie telefonu.

 

Blik 2

Jak aktywować usługi BLIK ?  

Proces aktywacji przedstawiamy na przykładzie wersji aplikacji dla urządzeń z system Android. Aktywacja dla urządzeń z systemem iOS jest analogiczna.

  1. Pobierz lub zaktualizuj aplikację "Nasz Bank" w sklepie Google Play

  Blik 3

  1. Zaloguj się do aplikacji i wejdź w opcje "Ustawienia"

 

Blik 4

  1. Wybierz opcję "BLIK" i przesuń suwakiem na tryb "Włączony", a następnie ZAPISZ ustawienia

 

Blik 5

Zaakceptuj dyspozycję wpisując e-PIN lub używając cech biometrycznych i korzystaj z usług BLIK.

 

Bezpieczeństwo

Pamiętaj o bezpieczeństwie, zabezpiecz swój smartfon przed kradzieżą i nieuprawnionym dostępem! Wykonywanie transakcji BLIKIEM wymaga dostępu do aplikacji mobilnej Nasz Bank, która zabezpieczona jest 6-cyfrowym kodem PIN. Każda transakcja jest dodatkowo potwierdzona na urządzeniu mobilnym. Na ekranie potwierdzenia widoczna jest m.in. kwota, rodzaj,oraz odbiorca transakcji.

 

          Regulamin korzystania z usługi BLIK