
Karta Visa Wielowalutowa - nowość w ofercie Banku
Z kartą Visa Wielowalutową podróżujesz wygodniej i płacisz bez stresu – w kraju i za granicą. Masz dostęp do środków na rachunkach walutowych w euro (EUR) i dolarach (USD), bez potrzeby noszenia gotówki. Płacisz bezgotówkowo w walucie rachunku, bez dodatkowych opłat za przewalutowanie – zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i internetowych.
Wystarczy zbliżyć kartę, by zapłacić do 100 zł – szybko i bezpiecznie. Za granicą limity mogą się różnić, ale zasada pozostaje ta sama: wygoda i kontrola nad wydatkami.
Dlaczego warto?
-
Bezpieczne płatności na całym świecie
-
Możliwość powiązania karty z wybranymi kontami walutowymi (PLN, EUR, USD)
-
Automatycznie dopasowanie do obowiązującej waluty w podróży
-
0 zł za wydanie karty
-
Bez ukrytych opłat
-
Wszystkie transakcje w różnych walutach dostępne w jednym miejscu
Przydatne informacje
Jak działa karta wielowalutowa?
Karta wydawana jest do konta osobistego w PLN, pozwala podpiąć rachunki walutowe w EUR i USD. Przy płatności w obcej walucie karta automatycznie obciąży odpowiednie konto walutowe. Jeśli na koncie walutowym zabraknie środków – transakcja zostanie rozliczona z rachunku złotowego.
Jakie są koszty przewalutowania transakcji zagranicznych?
Nie pobieramy prowizji za przewalutowanie transakcji rozliczonych na rachunku EUR i USD.
Jeśli transakcja zagraniczna jest rozliczona na rachunku w PLN, naliczymy prowizję zgodnie z Taryfą.
Czym jest zabezpieczenie 3D Secure?
3D Secure jest dodatkowym zabezpieczeniem płatności w internecie. Kiedy płacisz kartą debetową lub kredytową w sieci, po wpisaniu danych karty, musisz potwierdzić transakcję dodatkowo kodem 3D Secure.
Jeśli chcesz nie musisz za każdym razem potwierdzać każdej transakcji internetowej kodem 3D Secure. Dla małych zakupów możesz zrobić wyjątek, wystarczy, że zalogujesz się na swoje konto w Kartosfera.pl i klikniesz w zakładkę "3D Secure". Tam w sekcji "Transakcje niskokwotowe 3DS" będziesz mógł szybko zdecydować, czy chcesz korzystać z tej opcji.
A co oznacza "małe zakupy"? To pojedyncza transakcja internetowa do 100 PLN, suma transakcji internetowych nie większa niż 400 PLN, oraz liczba następujących po sobie transakcji internetowych nie większa niż 5 szt.
W jaki sposób aktywować kartę?
Zaloguj się do bankowości elektronicznej, wybierz karty, następnie wskaż kartę którą chcesz aktywować i nadaj jej numer PIN. Przy pierwszych zakupach włóż kartę do terminala i potwierdź ją numerem PIN.
Kartę możesz również aktywować w portalu kartoSfera, w naszej placówce lub dzwoniąc na Infolinię.
Aktywuj kartę w portalu kartoSfera w 3 prostych krokach:
- Zaloguj się do portalu na stronie kartosfera.pl
- Pierwsze logowanie? Wybierz opcję Zarejestruj się i postępuj zgodnie z instrukcją
- W zakładce Moje karty odszukaj kartę, którą chcesz aktywować, a następnie kliknij ikonę:
- Potwierdź aktywację zgodnie z prezentowanymi na ekranie instrukcjami
- Możesz określić własny PIN w portalu kartosfera.pl lub otrzymasz go osobną przesyłką
Gotowe! Karty możesz już używać do płatności!
Kartę możesz aktywować także w placówce Banku.
Karty wznowione oraz duplikaty możesz również aktywować w bankomacie – wystarczy wykonać dowolną transakcję z użyciem numeru PIN.
W przypadku problemów z aktywowaniem karty skontaktuj się z placówką Banku lub Infolinią pod numerem:
- 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
- (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
Jak zastrzec skradzioną lub zgubioną kartę?
Jeśli zgubisz kartę lub podejrzewasz jej kradzież, zastrzeż ją jak najszybciej. Możesz to zrobić na kilka sposobów:
- telefonicznie poprzez Infolinię:
- 801 321 456 (opłata za połączenie wg taryfy operatora)
- (+48) 86 215 50 00 (z telefonów komórkowych lub z zagranicy, opłata wg taryfy operatora)
- telefonicznie, za pośrednictwem ogólnopolskiego systemu zastrzegania kart (+48) 828 828 828
- osobiście w jednej z placówek Banku
- za pośrednictwem portalu kartowego kartosfera.pl
- za pośrednictwem systemu bankowości internetowej.
Od momentu zastrzeżenia karty Bank ponosi odpowiedzialność za nieuprawnione transakcje dokonane przy jej użyciu. Oznacza to, że jeśli ktoś dokona Twoją kartą zakupów lub wypłaci z niej pieniądze, utracone środki wrócą na Twoje konto.
Jeśli razem z kartą utraciłeś dokumenty tożsamości, należy je jak najszybciej zastrzec. Nie ryzykuj, że ktoś nieuprawniony skorzysta z Twojej tożsamości i np. weźmie pożyczkę, którą Ty później będziesz musiał spłacić. Dokumenty również możesz zastrzec w naszym Banku. Sprawdź jak zastrzec dokumenty w naszym Banku w zakładce Zastrzeganie dokumentów tożsamości, umieszczonej na dole strony www.
Jakie są opłaty związane z kartą?
Informacje o opłatach znajdziech w Taryfie opłat i prowizji bankowych, która znajuje się na naszej stronie internetowej w zakładce Prowizje / oprocentowanie.
Jakie są koszty przewalutowania transakcji zagranicznych?
Gdy dokonasz wypłaty gotówki lub płatności w punktach sprzedaży w dowolnej walucie unijnej innej niż waluta Twojego rachunku, otrzymasz wiadomość SMS. Poinformujemy Cię w niej o łącznych opłatach za przeliczenie waluty, wyrażonych jako wartość procentową naszej marży w stosunku do najbardziej aktualnego referencyjnego kursu wymiany euro ogłaszanego przez Europejski Bank Centralny. Powyższą wiadomość będziemy wysyłać dla każdej waluty unijnej raz w miesiącu, po dokonaniu przez Ciebie pierwszej transakcji w danej walucie.