Skip to main content
  • Aktualności
  • Przypomnienie o zmianach w płatnościach internetowych przy użyciu karty płatniczej

Przypomnienie o zmianach w płatnościach internetowych przy użyciu karty płatniczej

13-10-2021

Szanowni Państwo,

przypominamy, iż od stycznia 2021 r. dla Klientów, korzystających z kart płatniczych wdrożone zostały nowe procedury bezpieczeństwa stosowane przy płatnościach internetowych kartą, tzw. silne uwierzytelnienie.

Silne uwierzytelnienie zwiększa bezpieczeństwo korzystania z usług płatniczych oferowanych elektronicznie i tym samym ogranicza możliwości wystąpienia oszustw związanych z tymi usługami.

Co się zmieniło?

Brak konieczności aktywacji zabezpieczenia 3D Secure w portalu Kartosfera

  • Jedną z bardziej widocznych dla Klientów zmian w funkcjonowaniu płatności internetowych jest brak konieczności dokonywania aktywacji usługi 3DS przez Klienta. Niezależnie od tego, czy Klient kiedykolwiek rejestrował się w portalu Kartosfera, na kartach jest domyślnie włączona usługa 3D Secure z jednym czynnikiem uwierzytelnienia – kategoria „posiadanie” (tj. SMS na numer zarejestrowany w Banku).
  • Nie naraża to Klienta na niechciane transakcje internetowe, ponieważ element uwierzytelnienia z kategorii „posiadanie” to kod jednorazowy SMS, wysyłany na numer telefonu zarejestrowany w Banku.

Ustanowienie drugiego czynnika uwierzytelnienia 3D Secure

  • w Kartosferze pojawiła się zakładka „3DS”, zawierająca opcję ustanowienia kodu PIN do transakcji internetowych, stanowiącego element kategorii „wiedza”. Kod PIN jest ustalany przez Klienta jednorazowo i skutkuje dla wszystkich posiadanych kart oraz wydanych w przyszłości,
  • udostępniono także możliwość zmiany kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze. Od początku 2021 roku, Klienci, aby realizować transakcje z zabezpieczeniem 3D Secure, muszą zdefiniować w Kartosferze kod PINW przypadku, gdy Klient nie dokona ustanowienia kodu PIN do transakcji internetowych w Kartosferze, od 1 stycznia 2021 transakcja nie jest uwierzytelniona a tym samym nieskuteczna.

Realizowanie transakcji z uwierzytelnieniem 3D Secure

  • Dla Klientów, którzy zalogują się do Kartosfery i ustanowią kod PIN do transakcji internetowych, przebieg uwierzytelnienia jest zmodyfikowany: na pierwszym ekranie Klient jest poproszony o wprowadzenie kodu PIN do transakcji internetowych, a dopiero po jego poprawnym wprowadzeniu, zostaje wysłany SMS i wyświetlony ekran z prośbą o wprowadzenie jednorazowego kodu SMS. Pojawia się także przycisk ponowienia wysłania kodu SMS.

Więcej szczegółów znajdą Państwo w zakładce PSD2/Silne uwierzytelnienie/Silne uwierzytelnienia w kartach płatniczych

Znajdziesz nas też tutaj